Home Aktualności WSPANIALE SIĘ ROZWINĘLIŚMY – MACIEJ KORNICKI
WSPANIALE SIĘ ROZWINĘLIŚMY – MACIEJ KORNICKI
0

WSPANIALE SIĘ ROZWINĘLIŚMY – MACIEJ KORNICKI

0
0

W 2019 planujemy uruchomienie nowej linii do produkcji blatów kuchennych i linii do produkcji podłóg laminowanych. Wraz z rozwojem technicznym równolegle prowadzony jest rozwój wzorniczy. Rozmowa z Maciejem Kornickim, Prezesem Zarządu SWISS KRONO.

Grzegorz Przepiórka: SWISS KRONO funkcjonuje na polskim rynku od ponad 25 lat. Jaką pozycję firma wypracowała przez ten czas?

Maciej Karnicki: To był bardzo pracowity czas i oceniam, że dobrze spożytkowany. Wspaniale się rozwinęliśmy. SWISS KRONO Polska jest dziś jednym z liderów branży, a także wiodącym zakładem w naszym holdingu. Po 25 latach jesteśmy firmą dojrzałą, doświadczoną, z bogatym portfolio produktowym, nasze produkty spełniają wysokie wymagania techniczne i jakościowe, z powodzeniem działamy na 70 rynkach świata.

G.P.: Jakie cechy przede wszystkim charakteryzują produkty SWISS KRONO?

M.K.: Zawsze przywiązywaliśmy ogromną wagę do jakości naszych produktów, atrakcyjnego wzornictwa i bezpieczeństwa użytkowania. Tak pozostało właściwie do dziś i takie cechy mają produkty w całym holdingu SWISS KRONO. Wkładamy sporo energii w tworzenie nowości, które są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynku w zakresie wzorniczym, użytkowym, ekologii, ochrony środowiska czy też nowych uregulowań prawnych.

G.P.: Aktualnie oferta SWISS KRONO obejmuje produkty drewnopochodne z trzech branż: meblarskiej, budowlanej i wykończeniowej. Jak rozwijają się te trzy gałęzie?

M.K.: Wszystkie trzy grupy rozwijają się w sposób zrównoważony. Każda z nich jest dla nas istotna i stanowi ważny element w dywersyfikacji dochodów firmy. Szeroka oferta pozwala także współpracować z różnymi grupami partnerów handlowych, a przez to niwelować okresowe wahnięcia rynku, ponieważ sezonowość, a tym samym amplituda wzrostów i spadków w poszczególnych branżach, jest różna.

G.P.: Jakie nowości firma SWISS KRONO wprowadziła do oferty w ostatnim czasie?

M.K.: Od lat realizujemy program rozwoju naszych produktów polegający na ich maksymalnym uszlachetnianiu i zapewnieniu komplementarności dostaw. Za tymi elementami stoją konkretne działania związane z modernizacją parku produkcyjnego, np. w 2018 uruchomiliśmy nową prasę do laminowania płyt meblowych oraz prasę do produkcji płyt HPL – już za kilka tygodni na targach Interzum zaprezentujemy supernowoczesne produkty i światowe nowości. W 2019 planujemy uruchomienie nowej linii do produkcji blatów kuchennych i linii do produkcji podłóg laminowanych. Wraz z rozwojem technicznym równolegle prowadzony jest rozwój wzorniczy. W ostatnim roku wprowadziliśmy do oferty 22 nowe wzory blatów kuchennych, linię podłóg Blackpool. W 2019 roku w dalszym ciągu wzorniczo będziemy rozwijać ofertę płyt meblowych i podłóg z linii Aurum Flooring. Już w najbliższych tygodniach zaprezentujemy także nowe podłogi laminowane o zwiększonej wodoodporności.

G.P.: Absolutną innowacją jest z pewnością Walldesign. Czym charakteryzuje się to nowe spojrzenie na elementy dekoracyjne?

M.K.: Nowym produktem, jakim są elementy dekoracyjne Walldesign, weszliśmy w kolejny ciekawy obszar – powierzchnie ścienne w budownictwie mieszkaniowym. Nasze wyroby doskonale sprawdzają się jako elementy do produkcji mebli, w budownictwie szkieletowym, remontowaniu czy też w wykańczaniu wnętrz w postaci podłogi. Teraz oferujemy także estetyczne i nowoczesne wykończenia ścian. Inspiracja wypłynęła z rynku, od naszych klientów. Poszukiwali oni czegoś nowego, atrakcyjnego kolorystycznie, uniwersalnego z punktu widzenia powierzchni i stylu wnętrz. Takim rozwiązaniem stał się Walldesign – w wielu kolorach drewna czy kamienia. W połączeniu z prostotą montażu stanowi atrakcyjną alternatywę dla dotychczas stosowanych rozwiązań.

G.P.: Jakie SWISS KRONO realizuje pomysły wykraczające poza oferowanie produktów? Jak te i inne działania wspierają klientów?

M.K.: Od kilku lat ważnym elementem współpracy z klientami jest projekt Creative Group, w którym podpowiadamy klientom, jak można urządzić wnętrze od A do Z, zaczynając od podłóg, idąc poprzez meble, a kończąc na wszystkich dodatkach niezbędnych do gustownego wyposażenia. Prezentujemy różne pomieszczenia, różne wnętrza, różne style: nowoczesny, industrialny, glamour etc. Te działania mają charakter inspirujący i spotkały się z dużym zainteresowaniem na rynku. Obecnie pracujemy nad kolejną odsłoną tego projektu, tym razem w stylu Art Deco. Wiąże się to z dużą kampanią, którą przygotowaliśmy głównie dla architektów, projektantów i stylistów. Korzystając z okazji, że nasze 25-lecie zbiega się ze 100-leciem narodzin Art Deco (1910–1939), postanowiliśmy przypomnieć ten ostatni wielki styl w architekturze i meblarstwie, pokazując jednocześnie, jak praktycznie można korzystać z niego w dzisiejszych czasach. W przyszłości planujemy przybliżać naszym partnerom także inne ciekawe style w architekturze czy wzornictwie.

G.P.: Firmę SWISS KRONO charakteryzuje m.in. dbałość o środowisko. Wśród proekologicznych działań można wymienić budowę Bio-Elektrofiltru, która zakończyła się w ubiegłym roku. Jakie znaczenie będzie miała ta inwestycja? W jaki jeszcze sposób SWISS KRONO realizuje ideę zrównoważonego rozwoju?

M.K.: Aspekt ekologiczny jest dla nas bardzo ważny i realizowany jest przez nas od samego początku. Działania prośrodowiskowe obejmują zarówno inwestycje w urządzenia związane z ochroną powietrza, jak i eliminację hałasu oraz innych zagrożeń, które mogą wpływać na środowisko i bezpieczeństwo pracy. Ważnym elementem jest nasza wewnętrzna edukacja i świadomość w tym zakresie.Dodatkowo analizujemy pojawiające się na rynku nowości techniczne związane z tego rodzaju potrzebami, a także korzystamy z doświadczeń innych branż. Nawiązujemy też współpracę z podmiotami, które podobnie jak my poszukują i rozwijają ten obszar. Wspólnie jest łatwiej i bardziej twórczo. Wiele już zrobiono w tym temacie, jednak ten proces jest stały, a rozwój technologiczny pozwala na wdrażanie kolejnych nowych ulepszeń.

G.P.: Co widać na horyzoncie SWISS KRONO? Jak rysuje się przyszłość w planach i założeniach?

M.K.: Aktywne działania w obszarze „B+R”, wzmocnienie działań marketingowych, wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych, dalszy intensywny rozwój firmy w zakresie procesów logistycznych oraz automatyzacji. To – w pigułce – nasz kierunek na najbliższe lata.

open