Home Aktualności FILIPE RAMOS – JESTEŚMY BLISKO KLIENTÓW
FILIPE RAMOS – JESTEŚMY BLISKO KLIENTÓW
0

FILIPE RAMOS – JESTEŚMY BLISKO KLIENTÓW

0
0
Rozmowa z Filipe Ramos, Dyrektor Generalny ISOVER w Polsce.

Grzegorz Przepiórka: ISOVER rozpoczął działalność na polskim rynku w 1993 roku. Jak podsumowałby Pan udział firmy w rozwoju polskiego budownictwa?

Filipe Ramos: W ciągu ostatnich 25 lat ISOVER znacząco przyczynił się do poprawy komfortu termicznego i akustycznego użytkowników budynków. Od samego początku działalności w Polsce to było naszym celem i siłą napędową. Mamy jednocześnie duży wkład w podnoszenie świadomości inwestorów, którzy dziś kojarzą ISOVER przede wszystkim ze zrównoważonym i efektywnym energetycznie budownictwem. Poza tym zainwestowaliśmy w nasz gliwicki zakład ponad 630 mln złotych, co z pewnością wpływa na rozwój regionu i całej gospodarki.

G.P.: Rynek materiałów izolacyjnych w Polsce był i jest konkurencyjny. W takim kontekście, aby odnieść sukces, trzeba się wyróżnić. Co od początku wyróżniało firmę ISOVER?

F.R.: Od zawsze naszym znakiem rozpoznawczym jest najwyższa jakość i bezpieczeństwo. Pojawiliśmy się na polskim rynku bardzo wcześnie i od początku intensywnie inwestowaliśmy w rozwój produkcji. Fabryka ISOVER w Gliwicach to jeden z najbardziej zaawansowanych zakładów produkcji wełny mineralnej na świecie, a nasi technolodzy to najlepsi specjaliści. Dzięki temu eksportujemy dziś jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów izolacyjnych. Ponadto potrafiliśmy rozpoznać potrzeby rynku, a kluczem do tego było i wciąż jest to, że jesteśmy blisko naszych klientów. Nasza marka cieszy się dużym zaufaniem, bo poza najwyższej jakości ofertą dbamy o szeroko pojęty komfort współpracy i doradztwa technicznego. Warto dodać, że w ostatnich latach mocno zainwestowaliśmy w program szkoleniowy – jako jedyni w branży posiadamy przy naszym zakładzie nowoczesne Centrum Szkoleniowe. To nasza odpowiedź na lukę kompetencyjną na rynku i ograniczenia związane z brakiem wykwalifikowanych fachowców.

G.P.: Domyślam się, że być blisko klienta nie znaczy przyjechać na plac budowy i dostarczyć produkt…

F.R.: Praca z nami oznacza, że od wczesnego etapu – od pomysłu, od projektu – jesteśmy w kontakcie z klientem, aby stwierdzić, co będzie najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o izolację termiczną czy właściwości akustyczne. Wymaga to od nas bardzo dogłębnej i ścisłej współpracy. Bywa, że ma ona początek kilka lat wcześniej, zanim dany budynek zostanie zrealizowany. W naszej branży mamy wielu bardzo różnych klientów, są wśród nich projektanci, architekci, firmy wykonawcze, instalatorzy, dystrybutorzy czy wreszcie użytkownicy końcowi. Dzięki temu, że jesteśmy blisko każdej z tych grup, łatwiej nam zrozumieć zróżnicowane oczekiwania i w efekcie ulepszać produkty. Wysoka jakość oferowanych przez ISOVER rozwiązań to nie przypadek, ale rezultat codziennego wsłuchiwania się w potrzeby klienta. A nasi klienci mają świadomość tego, że jeśli nam zaufają i użyją naszych rozwiązań do izolacji swojego domu, uzyskają najlepsze właściwości akustyczne, efektywność energetyczną i bezpieczny produkt odporny na ogień.

G.P.: Jednym z priorytetów firmy ISOVER jest zaspokajanie wyrafinowanych potrzeb nabywców oraz dostarczanie produktów o nowych możliwościach. Dobrym przykładem jest tutaj Stropmax, spełniający najwyższe wymagania klienta pod względem izolacyjności termicznej (Lambda na poziomie 0,031 W/mK). Bardzo dobry współczynnik przewodzenia ciepła nie wyczerpuje chyba jednak zalet tego i innych produktów?

F.R.: Stropmax, który podał Pan jako przykład, to nowy produkt przeznaczony do izolacji sufitów przemysłowych, np. w garażach podziemnych, który z dużym sukcesem niedawno wprowadziliśmy na rynek. Oczywiście ma wyjątkową efektywność cieplną, ale jest też bardzo łatwy w instalacji – w porównaniu z podobnymi produktami. Chcę przez to powiedzieć, że nie skupiamy się wyłącznie na efektywności cieplnej lub akustycznej. Patrzymy na rozwiązania całościowo, dbając również o efekt wizualny, niebędący bez znaczenia dla użytkownika końcowego. Wszystkie elementy muszą współgrać.

G.P.: Jednym z celów firmy ISOVER jest zapewnienie komfortu użytkownikom obiektów. Ten cel jest realizowany m.in. w ramach kompleksowo zakrojonego standardu MultiComfort Saint-Gobain. Czy ta idea trafiła w Polsce na podatny grunt?

F.R.: MultiComfort to koncepcja opracowana przez Saint-Gobain na przestrzeni ubiegłych lat. Związana jest z wydajnością konstrukcji budowlanych stanowiących przestrzeń do życia. Innymi słowy jest to propozycja bardzo wydajnych pod względem akustycznym i cieplnym domów, realizowana dzięki materiałom i rozwiązaniom dostarczanym przez Saint-Gobain. Obecność ISOVER w tych konstrukcjach budowlanych jest istotna. Pomysł MultiComfort trafił w Polsce na bardzo podatny grunt. Możemy poszczycić się obszerną listą referencji. Mam na myśli budynki zrealizowane zgodnie z założeniami tego standardu, bowiem MultiComfort obecnie to najwyższy standard budownictwa z procesem certyfikacji. Optymistyczne w tym kontekście są również perspektywy, mając na uwadze zarówno prawne wymagania techniczne, jak i fakt, że świadomość użytkowników w zakresie efektywności i komfortu nieustannie rośnie.

G.P.: Oprócz dostarczania wysokiej jakości produktów ISOVER od lat jest zaangażowany w działania edukacyjne. Jaki jest zakres aktywności szkoleniowej firmy?

F.R.: Prowadzimy cały szereg działań o charakterze edukacyjnym. Staramy się intensywnie nagłaśniać takie kwestie, jak: czym jest izolacja i jak ważne jest, aby właściwie zamontować izolację w budynku. Kontynuujemy też działania mające na celu podniesienie świadomości w zakresie akustyki. Użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę na kwestię komfortu akustycznego, a ISOVER oferuje świetne rozwiązania w tym zakresie. Drugi obszar naszej edukacyjnej aktywności to szkolenia, których adresatem są głównie wykonawcy. Od dawna mamy świadomość, że aby odnieść jak największe korzyści, kluczowe jest, by nasze rozwiązania były właściwie zamontowane. Prowadzimy szeroki program szkoleń w Centrum Szkoleniowym w Gliwicach. Oprócz tego oczywiście prowadzimy też szkolenia terenowe w całej Polsce. Obecnie mamy do czynienia z deficytem wykonawców na rynku, dlatego musimy dopilnować, by instalatorzy byli przeszkoleni, znali nasze produkty i wiedzieli, jak je instalować. Wszystko po to, aby końcowi użytkownicy byli zadowoleni z funkcjonowania naszych rozwiązań.

G.P.: Jakie są plany na przyszłość?

F.R.: Na pewno chcemy się nadal rozwijać, czego sygnałem są inwestycje w gliwickiej fabryce, które ostatnio poczyniliśmy. Będziemy też kontynuować rozwój na rynku przemysłowym. Polska to dla firmy ISOVER niezmiennie bardzo obiecujący rynek, jeden z najbardziej interesujących w Europie. Na przestrzeni ostatnich 25 lat wiele osiągnięto w Polsce, jeśli chodzi o poprawę komfortu przestrzeni do życia, zrównoważony rozwój obiektów budowlanych czy redukcję zużycia energii. Niemniej jednak wciąż jest sporo do zrobienia. W tym kontekście ambicją ISOVER nadal będzie odgrywanie roli kreatywnego i szanowanego lidera rynku izolacji.

G.P.: Dziękuję za rozmowę.

open