Home Ludzie SZCZEPAN GAWŁOWSKI – SILNA MARKA
SZCZEPAN GAWŁOWSKI – SILNA MARKA
0

SZCZEPAN GAWŁOWSKI – SILNA MARKA

0
0

Mając do dyspozycji sześć zakładów produkcyjnych, a także własne zaplecze surowcowe, jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania związane z rozwojem rynku budowlanego w najbliższych latach.

Ze Szczepanem Gawłowskim, Prezesem Zarządu KREISEL Technika Budowlana SP. z o.o., rozmawiał Grzegorz Przepiórka.

Grzegorz Przepiórka: 25 lat temu na polskim rynku zadebiutowała mało znana wówczas firma KREISEL. Dzisiaj kierowana przez Pana spółka należy do czołówki producentów chemii budowlanej w Polsce. Jaki smak ma sukces w tym przypadku?
Szczepan Gawłowski: Firma KREISEL zadebiutowała na polskim rynku w 1993 r. Od tego momentu przeszliśmy długą drogę. Naszą działalność rozpoczęliśmy w bardzo trudnym okresie dla polskiej gospodarki, jakim były wczesne lata 90. Mimo licznych trudności towarzyszył nam entuzjazm i pasja do tego, co robimy. Dzięki zaangażowaniu i konsekwencji udało nam się przekształcić niewielką firmę w mające ugruntowaną pozycję na rynku przedsiębiorstwo zatrudniające kilkaset osób. Jesteśmy w czołówce branży chemii budowlanej w Polsce. Nasza firma oferuje kompleksową ofertę profesjonalnych wyrobów chemii budowlanej, poczynając od zapraw klejących do płytek poprzez tynki wewnętrzne i zewnętrzne, wylewki, gipsy, farby, fugi, grunty, silikony oraz systemy ociepleń, renowacji i wiele innych produktów. Na przestrzeni ćwierć wieku firma ewoluowała wraz z rynkiem budowlanym. Kluczowym elementem jest jednak dostosowanie się do wymogów branży tak pod względem marketingowym, jak i obsługi rynku.

G.P.: Nie jest tajemnicą, że do pokonywania długich dystansów w biznesie potrzebny jest mocny kręgosłup. Na jakich filarach oparta została działalność firmy? Jak zbudowano silną markę KREISEL?
S.G.: Silna pozycja firmy to nie tylko strategia zarządzania, ale i zaangażowanie zespołu firmy. O sukcesie na rynku chemii budowlanej decyduje nie tylko wysoka jakość produktów i usług. Nie mniej ważne jest doświadczenie i rozpoznawalność marki. Firma KREISEL działa w Polsce od dwudziestu pięciu lat. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii staliśmy się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży. Nasze produkty znaleźć można w całej Polsce. Jest to możliwe dzięki sześciu fabrykom oraz kopalni kruszyw EUROKRUSZ. Sukces zawdzięczamy także zaangażowaniu klientów w kształtowanie wzajemnych relacji oraz temu, że aktywnie wsłuchujemy się w ich sugestie. Staramy się na co dzień z determinacją i zaangażowaniem budować pozytywne relacje oraz dbać o satysfakcję klientów naszej firmy. Ich zadowolenie i zaufanie jawi się jako podstawowa miara jakości oferowanych produktów.

G.P.: Cofnijmy się do początku lat 90. ubiegłego wieku. Jak wyglądał start firmy KREISEL? Co najbardziej utkwiło w Pana pamięci z pierwszych dni, tygodni, miesięcy? Jakimi zasobami dysponowała firma?
S.G.: W latach 80. przebywałem w Niemczech i na zlecenie jednej z tamtejszych firm budowlanych rozpocząłem budowę sieci przedstawicielstw handlowych na terenie Polski i krajów Europy Wschodniej. Stwierdziłem wówczas brak nowoczesnych produktów budowlanych na tych rynkach i szukałem producenta, który byłby zainteresowany wejściem do naszego kraju. W jednym z niemieckich marketów budowlanych zauważyłem opakowania z logo KREISEL. Skontaktowałem się z firmą i wspólnie z jej właścicielem, Norbertem Kreisel, w 1993 roku założyłem spółkę KREISEL Polen – wówczas niewielki zakład produkcyjny zatrudniający tylko 12 osób. Początki były trudne. Produkowaliśmy kilka rodzajów klejów do glazury. Na rynku nie było kultury stosowania gotowych produktów dla budownictwa ani profesjonalnych firm wykonawczych. Wspólnie z konkurencją musieliśmy edukować fachowców i oswajać ich z nową technologią. Pozostała oferta była importowana z Niemiec.

G.P.: Przez ostatnie 25 lat zmieniał się rynek, zmieniała się też firma KREISEL. Do potrzeb dostosowane zostały m.in. moce produkcyjne. Jak budowany był potencjał w postaci kolejnych zakładów?
S.G.: Firma rozwijała się stopniowo i systematycznie. Otwarcie każdej nowej fabryki było w pewnym sensie przełomowe dla dalszego rozwoju firmy i jej potencjału. Obecnie – mając do dyspozycji sześć zakładów produkcyjnych, w tym cztery wyrobów cementowych (Poznań, Będzin, Kaliska, Ujazd) i dwa wyrobów gipsowych (Ostrołęka, Rogowiec), a także własne zaplecze surowcowe (kopalnia kruszyw EUROKRUSZ) – jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania związane z rozwojem rynku budowlanego w najbliższych latach.

G.P.: Dostosowanie do tempa zmian i oczekiwań rynku było możliwe również dzięki regularnemu wprowadzaniu do obrotu nowych bądź udoskonalonych rozwiązań. Jak w ciągu dwóch i pół dekady rozbudowana została oferta firmy KREISEL?
S.G.: To klienci weryfikują słuszność naszych koncepcji i jeśli są takie potrzeby, należy szybko na nie reagować i modyfikować produkt, tak aby zadowolił wszystkich kupujących. Niezmiernie ważnym czynnikiem jest także rzetelność pracowników i dostawców, kładących duży nacisk na kontrolę jakości danego wyrobu na każdym etapie produkcji i dystrybucji. W tym roku firma planuje wdrożyć sześć propozycji produktowych. Natomiast z wdrożonych do tej pory rozwiązań godny uwagi i oczekiwany na inwestycjach jest tzw. garażowy oraz zimowy system ociepleń, dzięki któremu prace mogą być prowadzone także w obniżonych temperaturach. Godny polecenia jest także produkt o doskonałych właściwościach elastycznych i szybkości wiązania, jakim jest wylewka samopoziomująca szybkowiążąca RENOGRUNT 412, a także niezwykle odporna na działanie mikroorganizmów fuga SILVER 731 z jonami srebra.

G.P.: Jak w związku z nowymi produktami i dbałością o jakość rozwijano zaplecze laboratoryjno-badawcze firmy?
S.G.: Dla właściwego funkcjonowania i dalszego rozwoju firmy ważna jest umiejętność dostosowania się do zmieniających się uwarunkowań społeczno-gospodarczych oraz duża innowacyjność w zakresie nowych technologii, czemu służy współpraca z uczelniami technicznymi w kraju (jak np. Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Poznańska czy Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu). Jakość w firmie KREISEL zawsze odgrywała pierwszoplanową rolę. Wybierając nasz produkt, klient musi mieć pewność, że otrzymuje wyrób spełniający wszystkie zakładane parametry techniczne oraz robocze. Nasze produkty są sumiennie i dokładnie sprawdzane w każdej fazie ich przygotowania. Czuwają nad tym laboratoria zlokalizowane w każdej fabryce KREISEL, które stale pracują również nad nowymi produktami o ulepszonych właściwościach. Dzięki temu w ubiegłym roku wdrożyliśmy tynk elewacyjny BIOTYNK ze specjalną ochroną biologiczną BIO PRUF, w tym roku z kolei ECO TYNK 022 z aktywnym srebrem. Są to dwa unikalne rozwiązania, nie tylko na skalę krajową.

G.P.: Jakie jeszcze inne mocne strony pozwoliły osiągnąć firmie KREISEL wysoką pozycję rynkową?
S.G.: Równie ważnym aspektem składającym się na sukces firmy jest zaangażowany i zmotywowany zespół pracowników stanowiących jej potencjał. Poza tym kluczowymi elementami naszej strategii są: konsekwencja w działaniu, odpowiednie dopasowanie się do aktualnych potrzeb rynku oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów, a także profesjonalny i rzetelny serwis. Jednym ze szczególnych osiągnięć jest wysoka znajomość marki i jej pozycja na rynku, zawdzięczmy to właściwej strategii promowania marki poprzez sport, jak i rzetelnej pracy naszych doradców na rynku.

G.P.: Rozmawiając o 25 latach aktywności firmy KREISEL, trudno nie wspomnieć właśnie o zaangażowaniu na rzecz rozwoju polskiego sportu. Za tę działalność Klub Sportowa Polska pod koniec ubiegłego roku uhonorował Pana oraz firmę tytułem i statuetką Ambasadora Sportowej Polski. Jak podsumować ten rozdział działalności firmy?
S.G.: Jednym ze źródeł przewagi konkurencyjnej KREISEL na polskim rynku jest silna marka wypracowana dobrą strategią marketingową opartą na działaniach w sponsoringu sportowym. Ten wizerunek dynamicznej firmy wspierającej polski sport, wielkie wydarzenia, uczestniczącej wspólnie z klientami w najważniejszych imprezach sportowych – sprawił, że KREISEL stał się popularną, lubianą marką chętnie wybieraną przez klientów. Oczywiście nie samym marketingiem zdobywa się rozpoznawalność wśród klientów. Podkreślam – jednym z najważniejszych filarów strategii firmy KREISEL jest jakość produktów i serwisu.

G.P.: Jak Pan wyobraża sobie przyszłość firmy? Jakie cele i wyzwania przed spółką KREISEL?
S.G.: Nasza strategia na najbliższe lata zakłada dalsze wzmacnianie pozycji na polskim rynku poprzez sprawną logistykę, system szkoleń technologicznych, innowacyjność wdrażanych produktów, a także fachowy serwis i opiekę posprzedażową.

G.P.: W jaki sposób firma zamierza zaakcentować jubileusz? Czy z tej okazji planowane są specjalne wydarzenia, promocje?
S.G.: Ćwierć wieku funkcjonowania na rynku polskim w bardzo trudnej i wymagającej branży daje powody do dumy i zadowolenia z dobrze wykonywanej pracy. Każdy jubileusz jest świętem oraz wydarzeniem. Skłania do refleksji, wspomnień i przemyśleń na temat dotychczasowych osiągnięć, ale jednocześnie stanowi bodziec do wyznaczenia kolejnych celów. Branża budowlana twardo stąpa w realiach rynkowych i nie przykłada wielkiej wagi do uroczystości. Dlatego planujemy potraktować jubileusz w sposób pragmatyczny. Mamy zaplanowane okolicznościowe promocje dla naszych klientów. Zamierzamy również odświeżyć formułę flagowych produktów oraz wprowadzić kilka nowości.

G.P.: Na koniec personalne pytanie. 25 lat za sterami to sporo czasu. Skąd czerpie Pan motywację i inspirację?
S.G.: Budowanie trwałego sukcesu firmy to proces niebywale skomplikowany i wymagający sporego zaangażowania. Nie osiągnąłbym tego bez zespołu osób, które na co dzień mnie wspierają i są inspiracją do dalszych działań. Lubię pracę i kontakt z ludźmi. Mam to niesamowite szczęście, że na swojej drodze spotykam osoby, od których mogę się dużo nauczyć. Każdy dzień przynosi nowe wyzwania, które działają motywująco. Podstawą jednak jest posiadanie jasno sprecyzowanych celów oraz konsekwentne dążenie do ich realizacji. Jak mawiał bowiem Abraham Lincoln: „Twoja własna determinacja, by osiągnąć sukces, liczy się bardziej niż cokolwiek innego na świecie”.

open